Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen en antwoorden over onze producten. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan even contact met ons op via ons online contactformulier.  

 

1. Hoeveel data verbruikt de GPS tracker per maand en wat kost mij dat?

Wanneer de GPS tracker in beweging is wordt er meer data verbruikt dan wanneer de Scooter stil staat. Gemiddeld over een maand zal de GPS tracker ongeveer tussen de 10 MB en 15MB aan data verbruiken. Omgerekend is dit ongeveer € 1,50 aan prepaidtegoed van uw one2mobile simkaart. Opwaarderen van de simkaart kan eenvoudig via www.mijn.one2mobile.com

2. Zijn er nog andere kosten verbonden aan het gebruik van de GPS tracker?

Er zijn geen extra kosten verbonden aan het gebruik van de appen het online platform. Het enige dat je hoeft te doen is voldoende prepaidtegoed op de simkaart houden. Inzicht in verbruik en status van de prepaid databundel en opwaarderen kan eenvoudig via www.mijn.one2mobile.com

3. Werkt de GPS tracker ook in het buitenland?

Ja, de GPS tracker werkt zonder extra kosten door heel Europa inclusief Turkije. Je hoeft geen instellingen hiervoor aan te passen.

4. Hoe kan ik een een nieuwe prepaid databundel aankopen? 

Het opwaarderen van de bundels werkt eenvoudig via www.mijn.one2mobile.com . Je kunt hier kiezen tussen de bundels € 5,-, € 10,- en € 20,-. Let op! Het tegoed is maximaal 180 dagen geldig. Wij adviseren je dan ook om geen te hoge bundels aan te kopen. Afrekenen van de bundels kan via IDEAL of creditcard.

5. Mijn GPS tracker is offline, ik krijg geen positieupdates meer door. 

Mogelijk is het datategoed van de simkaart op. Controleer het datategoed via www.mijn.one2mobile.com. Is er voldoende datategoed maar komt de GPS tracker niet meer online, probeer dan even de tracker los te halen (stekkertje losklikken) en opnieuw aan te sluiten. Je ziet vervolgens de LED lampjes knipperen. Blijft het groene lampje branden dan is er opnieuw succesvol verbinding gemaakt met het netwerk. 

6. Waar kan ik de PUK code vinden voor het registreren van de Simkaart?. 

De PUK code staat op de Simkaarthouder die je bij jouw aankoop hebt ontvangen en bestaat uit 8 cijfers. 

7. Blijft de GPS tracker altijd aan staan in mijn Scooter? Gaat dan mijn accu niet snel leeg? 

De Scootertracker heeft een slimme bewegingssensor. Word de Scooter langer dan 10 minuten niet bewogen dan zal de Scootertracker in een zogenaamde 'deepsleep' modus gaan. In deze modus wordt er nauwelijks stroom en data verbruikt. Hierdoor kan de Scootertracker altijd aan blijven staan. Wordt de Scooter bewogen dan zal de tracker 'ontwaken' en starten met positioneren. 

8. Kan ik ook de positiegeschiedenis nakijken in de app? 

Wanneer de Scooter in beweging is zal iedere 10 seconden een GPS positie worden doorgestuurd. Via de 'geschiedenisfunctie' in de app kan deze positiegeschiedenis tot 3 maanden terug worden bekeken.

Geschiedenisfunctie V2track app Scooter GPS tracker  

9. Is de installatie van de GPS tracker ingewikkeld? 

Wij leveren de Scootertracker 'plug en play', dit bekent dat wij de configuratie van de tracker hebben gedaan en de simkaart hebben geplaatst. Het enige dat je hoeft te doen is de rode draad van de GPS tracker aan de '+'pool van de accu en de zwarte draad aan de '-' pool van de accu te bevestigen. Zorg ervoor dat de GPS tracker op een droge plaats (bijvoorbeeld in de buddy) wordt gelegd. Heb je de draden goed verbonden aan de accu van de scooter dan zie je de LED lampjes gaan knipperen op de GPS tracker. Zodra de GPS tracker verbinding heeft gemaakt met de scooter2track GPS servers dan zal het groene lampje stoppen met knipperen en continu blijven branden. De GPS tracker werkt nu. Tot slot kunt je de V2track app downloaden en installeren op jouw Smartphone. Hierna is het systeem klaar voor gebruik. 

Download hier de uitgebreide installatiehandleiding als PDF

Wirediagram

 

 

10. Wat als de GPS tracker door dieven wordt losgetrokken van de scooteraccu?

De GPS tracker heeft een back-up accu waardoor de tracker gewoon blijft werken wanneer de GPS tracker wordt losgetrokken van de Scooteraccu. Deze accu heeft een standbytijd van ongeveer 36 uur mee. Bovendien ontvang je direct een alarmmelding wanneer de stroomkabel van de GPS tracker en de Scooter accu doorgeknipt wordt. 

11. Kan ik ook via een PC of laptop de locatie van mijn scooter(s) zien?

Ja, naast de app heb je ook de mogelijkheid om via PC op laptop alle GPS trackers in 1 overzicht te zien. Het online GPS platform is te vinden op www.one2trackGPS.com.

Online platform GPS Scootertracker voorbeeld 

12. De accu van mijn scooter is toch snel leeg hoe kan dit?

Is het datategoed van de simkaart volledig opgebruikt dan wordt de toegang tot het GSM netwerk door de netwerkprovider geweigerd. Hierdoor zal de GPS tracker doorlopend blijven proberen alsnog verbinding te maken. Dit proces kost meer stroom dan normaal en kan de accu van de scooter naar verloop van tijd leegmaken. Controleer in dit geval het datategoed via www.mijn.one2mobile.com en waardeer eventueel het datategoed op.

13. Ik heb een electrische scooter werkt een GPS tracker van Scooter2track daar ook in?

Ja, onze scootertrackers kunnen geinstalleerd worden op accus in een range van 6-90V. Doorgaans heeft een accu van een electrische scooter een voltage van 60V. Controleer voor de zekerheid de specificaties van de electrische scooter voor het voltage van de gebruikte accu.